Bergsgeten Betty=)

2010-02-15 / 00:21:56
Lillan växer så det knakar!=) Idag har hon fått lite miljöträning, varit på vår söndagsträff idag.. var dock lugnt med hundar, bara vi å två till idag men det räcker nog gott å väl första gången. Hon var riktigt duktig, lite skällande på tiken som var där men betydligt mindre än i vanliga fall!
Respekterade faktiskt då hon sa ifrån, annars brukar hon mest kaxa tillbaka den lilla damen!:P
Fick henne även att vända direkt då det kom folk å komma till mig ist!=)

Nu ikväll har hon gjort mig så stolt! Har haft lite problem med hennes inkallning å att hon sticker till främmande.
Så vi tog en promm efter middagen och jag är helt i min egen värld och hör inte ens att det kommer nån föräns lillan börjar buffa bakom mig.. då har vi en joggare på väg förbi :S
Lillan tar sats å springer buffrande efter men jag behöver bara ta tre steg efter henne å hojta till, hon stannar kollar å när jag kallar in henne så kommer hon direkt!
Tar några spring steg bakåt å kallar igen å jamen visst no kommer hon som en liten kanon:D
Stoltheten pyr idag:D

Precis varit ut på en kvällspromm å lillan har lekt bergsget i alla snöhögar! Hon älskar att klättra å hoppa från saker!
Leia hon har glidit på högarna som hon alltid gör.. springer högst upp å lägger sig ner å glider på rygg neråt, upp igen å glida ner.. Hon ser ju inte riktigt frisk ut:P

Nu är det nog sängen för oss.. pallar inte att vända dygnet, jobbar ändå bara en natt sen är jag ledig fram till helgen igen! Tråkigt dock att jobba helgen.. 12timmars pass nattetid är inte roligt! Får hoppas på lite varmare väder iaf så man kan vara ute under dagen å få sig lite energi av solen=)
Har ju även planer på att få klart lägenheten till helgen, på riktigt denna gång:P

Ska försöka få upp bilder också men min kamera är så värdelös, den tar fina kort då den väl fungerar men den har sjukt svårt att fokusera.. Så alla bilder blir ju suddiga om man inte har nå tydliga ränder eller liknande att fokusera på först. Menmen.. ska försöka iaf!;)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: